Airlines rating
7 place
Air Astana
4.52
Air Astana
Correlation of provided service and ticket price
Would you fly this airline once more?
Punctuality of flights and their match with the schedule
Would you recommend this airline to your friends?
Plane condition, its novelty
How fast and comfortable was the check-in?
Airport staff competence
Staff assisstance in resolving conflicts
In time boarding
Comfortable transfer to the plane
Quality of flight
Landing, comfortable transfer to the terminal
Seats comfort, distance between the seats
Comfortable temperature in the cabin
Food onboard
The presence of sockets, the Internet access
Cleanness of interior
Cleanness of toilets
The presence of pillows, blankets
Variety of onboard entertainment
Appearance
Affability and courtesy in communication
Knowledge of foreign languages
Assisstance to passengers onboard
Possibility to check in online
Assisstance to passengers with children
Onboard entertainment for children
Assistance to disabled passengers
Variety of dishes on board
Variety of drinks on board
Assistance to passengers in case of flight delay / cancellation
Ease of baggage registration
Convenience of fees for excess baggage
Taking care of baggage
In case of lost baggage - help to search for it
Baggage delivery capacity
Basic information
Basic information
Country: | Kazakhstan |
Year of founding: | 2001 |
IATA code: | KC |
ICAO code: | KZR |
Digital code: | 465 |
Airline contacts
Official website: | www.airastana.com |
Address: | 4A Zakarpatskaya street Almaty 050039 |
Phone number: | + 7 (727) 258 41 35 / 36 |
Fax: | + 7 (727) 259 87 01 |
Array: | call.centre@airastana.com |
Aircraft fleet: Airbus A320, Airbus A321, Airbus A319, Boeing 757-200, Boeing 767-300 ER, Embraer 190
FEEDBACKS ABOUT THE AIRLINE (143)
Людмила Санникова
08 April, 2024
messageЛучшая авиакомпаниия в мире. Профессионализм, сервисное обслуживание, безопасность, все на высочайшем уровне!
Natalia Anikina
13 December, 2023
Ужасная авиа компания, задержали рейс на 10 часов, 2 раза сажали в самолет и высаживали. Питание компенсировали после часовых уговоров представителя компании, уже на 9 час задержки рейса.
Нас посадили в самолет 2-й раз и всадили через 2 часа с причиной - смена экипажа, закончился рабочий день. Это возмутительно!
В -25 градусов нас перевозили к самолетам на автобусах, а летели мы на Пхукет и все были легко одеты. Дети мерзли и всем было все равно. Пассажиров перевозили обратно в аэропорт также в холодных автобусах.
Отвратительное отношение экипажа к пассажирам, экипаж просто покинул самолет, чтобы не отвечать на вопросы пассажиров.
Хуже в не встречала
Балжан Сраилова
03 November, 2023
Доброго времени суток, Я Сраилова Балжан, рейс Анталия -Алматы 27.10.23 я в полном шоке от бортпроводника которая всем своим видом показывала свою неприязнь, пропускала наш ряд не спрашивая хотим мы пить или нет, после сделала вид что забыла спросить и с таким же недоброжелательным лицом как у входа.